>> LÄS HELA ARTIKELN PÅ SVENSKA MAGASINET (LÄNK)
Bristen på jämn kvalitet och smak kombinerat med lång hållbarhet är och har alltid varit några av melonodlarnas största utmaningar. Det är också svårt att kunna erbjuda återförsäljare och konsumenter det utbud som de idag förväntar sig året om.
Galia har alltid varit en populär melon men har också dragits med ovannämnda problem. Nu har det holländska odlingsföretaget BASF samarbetat med en grupp melonodlare i Spanien för att lösa detta. De nya Galia-melonerna, som marknadsförs under varumärket Galkia, har jämn kvalitet och smak och en längre hållbarhet.
”Den här melonen behöver ta tillbaka konsumenternas förtroende, och på så sätt vitalisera hela kategorin”, säger José Cánovas Ruíz på Fruca Marketing. Han talar på de spanska Melonodlarnas vägnar, som alla har stora förhoppningar på den nya produktlinjen.
>> LÄS HELA ARTIKELN PÅ SVENSKA MAGASINET (LÄNK)
Bildtext: Galkia, foto: Twitter